R E K L A M A
ARTYKUŁY OGŁOSZENIA FIRMY
R E K L A M A
R E K L A M A

Cyberprzestępcy rozsyłają fałszywe listy. Bank ostrzega i radzi

› zwielkopolski24 3 miesiące temu    6.04.2018
Bartek Nawrocki
komentarzy 5 ocen 3 / 100%
A A A
 fot. Materiały PKP BP

UWAGA! Oszuści znów próbują wykorzystać sieć, by uzyskać nasze dane i dostęp do pieniędzy.

 

R E K L A M A

„Ostrzegamy przed fałszywymi mailami rozsyłanymi przez cyberprzestępców. Pod pozorem blokady przelewów i konieczności „weryfikacji tożsamości” proszą o kliknięcie w fałszywy link i podanie poufnych danych - informuje w komunikacie Bank PKO Bank Polski.

 

To nie pierwszy tego typu komunikat w TYM ROKU - ZOBACZ TUTAJ

 

Bankowcy ostrzegają, że kliknięcie w podany link kieruje do fałszywej strony, na której znajduje się prośba o podanie danych wrażliwych.

 

„Przypominamy, że bank nigdy nie prosi podanie tego rodzaju danych przy logowaniu oraz nigdy nie rozsyła maili z linkiem do logowania do serwisu transakcyjnego. Prosimy zawsze zwracać uwagę na niestandardowy wygląd strony logowania, np. niewłaściwy adres, brak obrazka bezpieczeństwa” – czytamy w komunikacie banku [ZOBACZ TUTAJ].

Bank przypomina!

Zachowaj ostrożność i ograniczonego zaufanie w stosunku do wiadomości od nieznanych nadawców, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych lub skorzystanie z linku – nie odpowiadaj na nie i nie ujawniaj swoich danych.

Logując się do serwisu internetowego banku, zawsze wprowadzaj adres strony ręcznie – nie korzystaj z linków!

Sprawdzaj poprawność adresu strony, widniejącego w przeglądarce internetowej.

Pamiętaj, że podczas logowania do serwisu ani bezpośrednio po zalogowaniu do niego nie jest wymagane podawanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego.

Przed potwierdzeniem operacji zlecanej w serwisie iPKO kodem SMS przeczytaj uważnie treść otrzymanego SMS-a, aby upewnić się, że dotyczy on właściwej operacji (zwróć uwagę na rodzaj dyspozycji, poprawność numeru rachunku odbiorcy, kwotę transakcji).

W przypadku skorzystania z linku zawartego w otrzymanej wiadomości i podania jakichkolwiek danych na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO, prosimy – skontaktuj się telefonicznie z konsultantem pod numerem 800 302 302 (brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach – opłata zgodna z taryfą operatora) lub +48 81 535 60 60 (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora).

R E K L A M A
+ 3 głosów: 3 (100%) 0 -
dodaj zdjęcia Masz swoje autorskie zdjęcia? Dodaj je do naszego tekstu.
Komentarze (5)

Serwisy internetowe jarocinska.pl, zpleszewa.pl, rawicz24.pl, gostynska.pl, krotoszynska.pl nie ponoszą odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze nie są moderowane. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane zgodnie z postanowieniami Regulaminu.

dodaj komentarz› pokaż według najstarszych
~ Wicek
3 miesiące temu 5
Do mojego konta nikt nie miał dostępu, do żadnego okienka nie pochodziłem, Nikt też nie miał dostępu do mich danych. wszedłem na https://kontomat.net/... założyłem konto i cześć, za zaro zł nie płace już za dziwne usługi po 10zł miesięcznie.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Ty
3 miesiące temu ocena: 100%  4
A ja się pytam jak przestępcy mają nasze mile.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ bogacz
3 miesiące temu ocena: 100%  3
Mi cały czas dupe trują o konto internetowe. Zresztą muszę z nich zrezygnować bo nawet za prowadzenie konta oszczędnościowego pobierają opłatę.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ XXX
3 miesiące temu ocena: 100%  2
Policja i prokuratura odmawia przyjęcia zgłoszenia, publikacja tego też nie wiele da piszę tylko tak, że przeciętna osoba nie potrafi tak kombinować , jest ogromna korupcja i kradzieże przez samych bankowców kto doświadczył to wie. W wyniku tej sytuacji wróciłem do sprawdzenia sytuacji rachunku maklerskiego, i otrzymałem historie finansową od 1995 r, do 2003 r . Wynikło że maklerzy BZWBK w tamtym okresie sprawili zniknięcie sporej ilości różnych akcji, w ten sposób że otwierali kolejne rachunki z identycznymi loginami. To znaczy posiadałem konto A , makler otwierał konto B i przenosił kwotę z A do B, ale akcje pozostawiał na A, dalej otworzył konto C i przeniósł kwotę z B, akcje pozostawały na B, otworzył konto E i ponownie to samo, na końcu zamknął konto E twierdząc że wszystko przepadło i ani słowa i ukrycie kont ABC, konta istniały obok siebie równolegle kilka lat. I tak akcje z kont ABC zniknęły, a z E nie otrzymałem zwrotu bo nic nie przepadło.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ XXX
3 miesiące temu ocena: 100%  1
Nie tylko bank, prokuratura winna ostrzegać przed bankami. Posiadałem kartę mBank i realizowałem wypłatę w bankomacie BZWBK w Gostyniu, bankomat odrzucił transakcję. Po kilku tygodniach obciążono mi tą kwotą rachunek. Trwa to już prawie 3 lata, władnym do rozpatrzenia reklamacji jest właściciel karty, czyli mBank, nie uznał reklamacji twierdząc że BZWBK tak uznał i przekazał mi loginy dostarczone przez BZWBK na loginach jest wyraźnie napisane że transakcję odrzucono. Na koncie z tego powodu mam minus, mBank skierował sprawę do sądu, pisząc pozew że mam z nimi umowę kredytową i nie spłaciłem, esąd pozew odrzucił bo nie mam umowy kredytowej. Sprawa trafiła do sądu rejonowego sąd orzekł wyrok że nie spłaciłem kredytu w mBank powołując się na umowę otwarcia rachunku. Ponadto jak poruszyłem temat że to jest odrzucona transakcja, stwierdził że nie mam dowodów, a ponadto pytał, dlaczego nie wszedłem do banku i na przykład do sprzątaczki i by śrubokrętem wydubała .
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
R E K L A M A
R E K L A M A