reklama

60-latek kilkukrotnie wypłacał pieniądze. Dzięki czujności policjanta, nie stracił wszystkich oszczędności

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Adobe Stock

60-latek kilkukrotnie wypłacał pieniądze. Dzięki czujności policjanta, nie stracił wszystkich oszczędności - Zdjęcie główne

Zdjęcie poglądowe | foto Adobe Stock

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości W Nowym Tomyślu policjant zareagował na podejrzane zachowanie mężczyzny przy bankomacie, ratując go przed skutkami oszustwa telefonicznego. Ta sytuacja przypomina o tym, jak ważne jest zachowanie czujności.
reklama

Funkcjonariusz z nowotomyskiej komendy natknął się na niecodzienną scenę przy jednym z bankomatów na terenie miasta. 

Mężczyzna, znajdujący się tam  wykonywał liczne transakcje finansowe, zachowując się nerwowo i rozmawiając cały czas przez telefon - relacjonuje Komenda Powiatowa Policji w Nowym Tomyślu.

Policjant, zauważywszy podejrzaną aktywność 60-latka, powiadomił dyżurnego. W rozmowie z mężczyzną wyszło na jaw, że stał się ofiarą oszustwa telefonicznego (spoofing).

Oszust, podając się za pracownika banku, nakłonił 60-letniego mężczyznę do natychmiastowej wypłaty pieniędzy ze swojego konta oraz przekazania ich na inny rachunek bankowy - informują funkcjonariusze KPP Nowy Tomyśl

Policjanci szybko zareagowali, ograniczając straty mężczyzny. Część oszczędności 60-latka udało się "uratować". 

Jakie są najczęstsze metody oszustw telefonicznych?

W obliczu rosnącej liczby oszustw telefonicznych, ważne jest, aby być świadomym najczęstszych metod stosowanych przez przestępców. Najpopularniejsze przykłady oszustw telefonicznych to:

  • metoda na wnuczka (np. wypadek, zepsuty telefon, pilnie potrzebne pieniądze);
  • metoda na policjanta, lekarza (np. zatrzymanie członka rodziny, próba kradzieży naszych pieniędzy, pilna konsultacja lekarska);
  • metoda na przedstawiciela banku i pomoc techniczną (np. zablokowanie naszych środków finansowych);
  • metoda na pracownika ZUS lub innej instytucji (np. problem z wypłaceniem emerytury).
Pamiętaj: żaden bank, policja, firma, instytucja nie proszą o pieniądze, ani o podanie Twoich danych, haseł do logowania, danych do kart płatniczych czy instalację dodatkowego oprogramowania. Jeśli dzwoniący tego wymaga, należy natychmiast rozłączyć się i zgłosić sprawę policji! - ostrzegają policjanci.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Chcesz przeczytać cały artykuł? Wystarczy, że założysz konto lub zalogujesz sie na już istniejace

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama