To, co Tobie wydaje się ładne i przydatne, niekoniecznie ma takie same zalety dla wyszukiwarki Google
Z biznesowego punktu widzenia tworzenie strony internetowej w oparciu o subiektywne odczucia ma cokolwiek kiepskie uzasadnienie. Choćby kolorystyka wpływa na odbiór marki przez odbiorców (przyda się zatem przeprowadzić stosowne badania w grupie docelowej), z kolei struktura menu czy budowa adresów URL mają niebagatelny wpływ na ocenę strony przez algorytmy Google. Twórcy wyszukiwarki opracowali szereg wytycznych jakościowych, systematycznie zresztą poszerzanych i aktualizowanych. Witryny www, które nie spełnią określonych wymagań – np. dostosowania serwisu do ekranów urządzeń mobilnych – nie mają szans pojawić się na najchętniej klikanych pozycjach. Kompleksowy audyt SEO pozwala wykryć wszelkie mankamenty, które hamują marsz w gorę internetowych rankingów. Jak podkreślają specjaliści AFTERWEB, każda taka procedura ma mocno indywidualny charakter. Końcowe zalecenia dla podobnie wyglądających witryn mogą się diametralnie od siebie różnić.
Szczegółowa analiza budowy oraz zawartości witryny pozwala lepiej zaplanować przyszłe działania SEO
Rozpoznanie realnego stanu serwisu i ustalenie skutecznego planu optymalizacji polega na dogłębnym zbadaniu kodu źródłowego. W głównej mierze to od niego zależy, jakie są czasy ładowania poszczególnych podstron, czy parametry meta mają odpowiednie wartości, wreszcie to czy witryna pozostaje w pełni funkcjonalna na wszystkich urządzeniach i przeglądarkach. Podczas oceniania contentu zwraca się szczególną uwagę na ewentualne duplikaty. Powielanie treści, a już zwłaszcza z innych stron, Google traktuje w kategoriach poważnego wykroczenia. Poza tym niemały wpływ na charakter działań naprawczych na stronie mają założone cele. Niektóre słowa kluczowe mogą okazać się łatwiejsze w pozycjonowaniu od innych – przy czym słabsza rywalizacja niekoniecznie będzie równoznaczna z mniejszym potencjałem. Doświadczeni eksperci, uzbrojeni w najnowszą wiedzę z dziedziny SEO, są w stanie wskazać rzadko uczęszczane ścieżki, które wiodą na sam szczyt wyników wyszukiwania Google.