Jak zidentyfikować najpoważniejsze problemy ze stroną www, czyli dlaczego warto przeprowadzić profesjonalny audyt SEO

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Jak zidentyfikować najpoważniejsze problemy ze stroną www, czyli dlaczego warto przeprowadzić profesjonalny audyt SEO - Zdjęcie główne

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Różne Posiadanie własnej witryny internetowej to absolutne minimum dla wszystkich firm, które chcą rozwijać swoją działalność. Jednak dotarcie do nowych klientów za pośrednictwem sieci wymaga osiągnięcia odpowiednio wysokiej pozycji w Google – zaledwie 2,5% użytkowników w ogóle zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwania. Do znalezienia się w ścisłej czołówce listy potrzeba dopracowania serwisu w wielu szczegółach. Dlatego eksperci ds. SEO z agencji AFTERWEB zalecają, aby pozycjonowanie za każdym razem rozpoczynać od drobiazgowego audytu.

To, co Tobie wydaje się ładne i przydatne, niekoniecznie ma takie same zalety dla wyszukiwarki Google

Z biznesowego punktu widzenia tworzenie strony internetowej w oparciu o subiektywne odczucia ma cokolwiek kiepskie uzasadnienie. Choćby kolorystyka wpływa na odbiór marki przez odbiorców (przyda się zatem przeprowadzić stosowne badania w grupie docelowej), z kolei struktura menu czy budowa adresów URL mają niebagatelny wpływ na ocenę strony przez algorytmy Google. Twórcy wyszukiwarki opracowali szereg wytycznych jakościowych, systematycznie zresztą poszerzanych i aktualizowanych. Witryny www, które nie spełnią określonych wymagań – np. dostosowania serwisu do ekranów urządzeń mobilnych – nie mają szans pojawić się na najchętniej klikanych pozycjach. Kompleksowy audyt SEO pozwala wykryć wszelkie mankamenty, które hamują marsz w gorę internetowych rankingów. Jak podkreślają specjaliści AFTERWEB, każda taka procedura ma mocno indywidualny charakter. Końcowe zalecenia dla podobnie wyglądających witryn mogą się diametralnie od siebie różnić.

Szczegółowa analiza budowy oraz zawartości witryny pozwala lepiej zaplanować przyszłe działania SEO

Rozpoznanie realnego stanu serwisu i ustalenie skutecznego planu optymalizacji polega na dogłębnym zbadaniu kodu źródłowego. W głównej mierze to od niego zależy, jakie są czasy ładowania poszczególnych podstron, czy parametry meta mają odpowiednie wartości, wreszcie to czy witryna pozostaje w pełni funkcjonalna na wszystkich urządzeniach i przeglądarkach. Podczas oceniania contentu zwraca się szczególną uwagę na ewentualne duplikaty. Powielanie treści, a już zwłaszcza z innych stron, Google traktuje w kategoriach poważnego wykroczenia. Poza tym niemały wpływ na charakter działań naprawczych na stronie mają założone cele. Niektóre słowa kluczowe mogą okazać się łatwiejsze w pozycjonowaniu od innych – przy czym słabsza rywalizacja niekoniecznie będzie równoznaczna z mniejszym potencjałem. Doświadczeni eksperci, uzbrojeni w najnowszą wiedzę z dziedziny SEO, są w stanie wskazać rzadko uczęszczane ścieżki, które wiodą na sam szczyt wyników wyszukiwania Google.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Chcesz przeczytać cały artykuł? Wystarczy, że założysz konto lub zalogujesz sie na już istniejace

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE